Regulamin sklepu

§ 1 Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu internetowego umów sprzedaży Towarów oraz zasady postępowania reklamacyjnego. Wszystkie Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego są fabrycznie nowe. Do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu internetowego, składania zamówień lub dokonywania rezerwacji, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:

  1. posiadanie komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet;

  2. posiadanie aktualnej przeglądarki internetowej.

 

  1. Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.iron-team.pl jest prowadzony przez Michała Kawińskiego IRON-TEAM.PL, ul. Bohaterów Getta 24, 37-700, Przemyśl, NIP 795-255-88-13 wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  2. Dane kontaktowe:

    1. adres pocztowy: Michał Kawiński IRON-TEAM.PL, ul. Bohaterów Getta 24, 37-700, Przemyśl, Polska

    2. adres poczty elektronicznej: kontakt@iron-team.pl

    3. numer telefonu do Biura Obsługi Klienta: +48 533 308 783, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient).

 

§ 2 Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć:

 

    1. IRON-TEAM.PL – IRON-TEAM.PL MICHAŁ KAWIŃSKI, ul. Bohaterów Getta 24, 37-700, Przemyśl, Polska, NIP 795-255-88-13

    2. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez IRON-TEAM.PL dostępny na stronie internetowej pod adresem www.iron-team.pl

    3. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie lub dokonuje rezerwacji za pośrednictwem Sklepu internetowego;

    4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej z IRON-TEAM.PL niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności która składa zamówienie w Sklepie internetowym lub dokonuje rezerwacji za pośrednictwem Sklepu internetowego. Uprawnienia konsumenta posiada także osoba fizyczną zawierająca z Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego;

    5. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

    6. Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których IRON-TEAM.PL skompletuje zamówienie, przygotuje je do wysyłki, powierzy zamówiony Towar firmie kurierskiej w celu dostarczenia Klientowi oraz dostarczy zamówiony Towar za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu;

    7. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

    8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające: rodzaj i ilość Towaru, czas składania zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Towaru, miejsce wydania Towaru oraz dane Klienta, stanowiące złożenie IRON-TEAM.PL przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego Towarów będących przedmiotem zamówienia;

    9. Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;

    10. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;

    11. Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;

    12. Usługodawca (także „Sprzedawca”) – IRON-TEAM.PL MICHAŁ KAWIŃSKI, ul. Bohaterów Getta 24, 37-700, Przemyśl

    13. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz.827);

§ 3 Obowiązki Stron

  1. Klient korzystający ze Sklepu internetowego jest zobowiązany do:

    1. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu,

    2. korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów,

    3. niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym,

    4. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,

    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

    6. niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam)

    7. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad.

  2. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej (np. w opisie Towaru wskazany jest inny termin dostarczenia Towaru).

§ 4 Zamówienia, realizacja dostawy

  1. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu internetowego nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.

  2. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Usługodawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych funkcjonalności Sklepu internetowego.

  3. Do złożenia Zamówienia nie jest konieczna Rejestracja. Zamówienie w Sklepie internetowym można złożyć poprzez zalogowanie się na Konto Klienta, dokonanie Rejestracji albo poprzez podanie niezbędnych danych wymaganych przez Sprzedawcę podczas procesu składania Zamówienia.

  4. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego kompletuje zamówienie wybierając Towar, który chce nabyć poprzez przyciśnięcie klawisza „Dodaj do koszyka”. Po skompletowaniu zamówienia, na podstronie Sklepu internetowego „koszyku”, za pomocą dostępnego formularza zamówienia, Klient podaje niezbędne dane osobowe konieczne do realizacji zamówienia, wskazuje adres i sposób dostawy oraz formę płatności z której chce skorzystać. Złożenie zamówienia kończy się poprzez wybranie przez Klienta Sklepu internetowego przycisku „Zamawiam i płacę”.

  5. Przed złożeniem zamówienia, Klient jest informowany na stronie internetowej Sklepu internetowego o danych Sprzedawcy, o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o ewentualnych dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.

  6. Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu.

  7. Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów, będących przedmiotem Zamówienia, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy.

  8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje od Sprzedawcy wiadomość e-mail informującą o wpłynięciu Zamówienia do Sklepu, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia. Informacja ta nie stanowi jeszcze przyjęcia Zamówienia Klienta i nie dochodzi w związku z nim do zawarcia Umowy sprzedaży.

  9. Niezwłocznie po weryfikacji możliwości zrealizowania zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej maila z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia, które jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży. W mailu o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Sprzedawca na trwałym nośniku potwierdza Klientowi jej zawarcie oraz jej warunki.

  10. Czas realizacji Zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu internetowego (skompletowanie zamówienia, przygotowanie do wysyłki, dostawa Towaru przez firmę kurierską) wynosi do 14 dni od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.

  11. Dostępność Towaru może być ograniczona, o czym Klient jest informowany przed, podczas lub niezwłocznie po złożeniu zamówienia. Klient informowany jest o braku dostępności Towarów, w związku z czym może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia lub zrezygnować z zamówionego Towaru albo z całości Zamówienia. W przypadku braku dostępności Towarów, szacowany czas realizacji Zamówienia ustalany jest indywidualnie z Klientem.

  12. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek wątpliwości, w przedmiocie złożonego Zamówienia (np. błąd w adresie, niekompletne dane osobowe), Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji Zamówienia przez obsługę Sklepu internetowego. Sprzedawca nie zrealizuje zamówienia, jeżeli Klient, pomimo wezwania, nie uzupełnił w terminie 14 dni danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.

  13. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i realizuje dostawę wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  14. Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o kosztach przed złożeniem Zamówienia.

  15. Prosimy sprawdzić przy pracowniku Dostawcy, czy paczka nie ma widocznych zewnętrznych uszkodzeń, ponieważ za zniszczenia powstałe w przewozie odpowiada przewoźnik. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu. W przypadku takiego żądania Pracownik Dostawcy ma obowiązek na miejscu wypełnić protokół szkody.

  16. Sprzedawca jedynie zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności pracownika Dostawcy. Niesprawdzenie przesyłki i niesporządzenie protokołu szkody nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.

  17. Klient może modyfikować Zamówienie w tym zrezygnować z całości lub części Zamówienia do chwili otrzymania na adres poczty elektronicznej Klienta informacji potwierdzającej nadanie przesyłki z Towarem przez Sprzedawcę. Zmiany mogą dotyczyć zakresu przedmiotowego Zamówienia, zmiany adresu dostawy, lub zmiany danych na fakturze VAT. W przypadku dodania przez Klienta nowych Towarów do Zamówienia będącego już w trakcie realizacji, lecz przed nadaniem przesyłki z Towarem przez Sprzedawcę, może wpłynąć to na przedłużenie czasu realizacji Zamówienia.

  18. W przypadku rezygnacji z całości lub części Zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana przez Klienta z góry, zwrot odpowiedniej kwoty przez Sprzedawcę nastąpi w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dokonania modyfikacji przez Klienta.

§ 5 Ceny Towarów i płatność

    1. Ceny Towarów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu internetowego oraz ceny dostawy wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).

    2. Ceny Towarów podane na stronach internetowych Sklepu internetowego nie zawierają kosztów dostarczenia Towaru. Koszty dostarczenia zamówionego Towaru są każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia, tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości zamówienia. Całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę Towaru oraz koszty jego dostarczenia które ponosi Klient. Informacje o cenie Towaru, cechach oraz istotnych właściwościach Towaru dostępne są na stronie internetowej Sklepu internetowego i zamieszczone są przy prezentowanym Towarze.

    3. Ceny Towarów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu internetowego mogą ulegać zmianie, przy czym zmiana ceny Towaru nie ma wpływu na zamówienia oraz rezerwacje złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.

    4. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

      1. zwykłym (tradycyjnym) przelewem bankowym;

      2. kartą płatniczą lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności – preferowany sposób to płatność za pomocą systemu Przelewy24;

      3. gotówką za pobraniem;

    5. Wyboru płatności dokonuje Klient podczas składania Zamówienia.

    6. Klient powinien dokonać płatności za Zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie do 3 Dni roboczych. Za moment zapłaty uznaje się moment zaksięgowania całości ceny na poczet realizacji Zamówienia na rachunku bankowym Sprzedawcy.

    7. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

    8. Do każdego zrealizowanego Zamówienia dołączany jest dowód zakupu w formie elektronicznej lub papierowej.

    9. W przypadku wyboru formy zapłaty przelewem na rachunek bankowy, przelewu należy dokonać na rachunek Sprzedawcy:

BNP Paribas Bank Polska S.A.65 1600 1462 1899 6153 4000 0001 IRON-TEAM.PL MICHAŁ KAWIŃSKI ul. Bohaterów Getta 24, 37-700 Przemyśl

 

§ 6 Zwrot Towaru – Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy

      1. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 (czternastu) dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która:

    1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,

    2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

      1. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy oraz załącznik nr 1do Regulaminu.

      2. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.

      3. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

      4. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.

      5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).

      6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

      7. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów.

      8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

      9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

      10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

      11. Jeżeli Towar dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania Towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter Towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.

      12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

      13. W przypadku świadczenia usługi, jeżeli kupującym jest Konsument, będzie on zobowiązany do zapłaty poniesionych przez Sprzedającego uzasadnionych kosztów za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy, jeżeli Konsument odstąpi od umowy po wcześniejszym zgłoszeniu żądania o wykonywanie usługi, a przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W wypadku opisanym w zdaniu poprzedzającym Sprzedawca wymaga od Konsumenta złożenia oświadczenia zawierającego takie wyraźne żądanie; że przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania (art. 35, art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy)

      14. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w odniesieniu do umów:

    1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

    8. w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

    9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

    11. zawartej w drodze aukcji publicznej;

    12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

    13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

§ 7 Reklamacje – Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży

  1. Reklamacje wnoszone przez Konsumentów:

  1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

  2. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:

  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

  2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.

  1. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:

  1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

  2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

– przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży;

  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ustępie powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ustępie powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:

  1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

  2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.

  2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, o którym mowa w § 6 Regulaminu.

  3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.

  4. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, na koszt Sprzedawcy.

  5. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

  6. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, gdy:

  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

  2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

  3. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;

  4. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;

  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

  2. Sprzedawca ma prawo nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jeśli udowodni, że brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny.

  3. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

  4. Konsument może składać reklamacje w wybranej przez siebie formie, zrozumiałej i dającej się odczytać przez Sprzedawcę. Zaleca się aby reklamacja zawierała opis wady Towaru, datę jej powstania oraz żądanie Konsumenta.

  5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.

  6. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

  7. Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Rzeszowie Delegatura w Przemyślu 37-700 Przemyśl, ul. Wodna 13. Podmiotem takim może również być rzecznik praw konsumenta. Zasady dostępu do pozasądowych procedur rozwiązywania sporów są dostępne w siedzibach lub na stronach internetowych tych podmiotów.

  1. Reklamacje wnoszone przez Przedsiębiorców:

      1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia).

      2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.

      3. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:

  1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

  2. żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

      1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca może składać w wybranej przez siebie formie, zrozumiałej i dającej się odczytać przez Sprzedawcę. Zaleca się aby reklamacja zawierała opis wady Towarów, datę jej powstania oraz żądanie Przedsiębiorcy.

      2. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.

 

§ 8 Gwarancja jakości Towaru

      1. Na Towary może być udzielona gwarancja jakości. W takim przypadku z dokumentu gwarancji wynika, kto jest odpowiedzialnym z tytułu gwarancji, określone są warunki gwarancji, a także jak należy postępować w przypadku wykrycia wady w Towarze.

 

§ 9 Pozostałe prawa i obowiązki

      1. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej Konta Klienta bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Sprzedawcy.

      2. W wypadku Klientów będących Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej, gdy Konsument rażąco lub uporczywie narusza Regulamin, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Naruszenie Regulaminu musi mieć charakter obiektywny i rażący. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej w takim wypadku wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia przez Usługodawcę Konsumentowi oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.

      3. W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia.

      4. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Sprzedawcy. Klient powinien wskazać swój Login oraz zwięzły opis problemu będącego przedmiotem reklamacji.

      5. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni rozpatrzy reklamację.

§ 10 Ogólne warunki korzystania ze Sklepu

      1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi:

  1. przedstawienie oferty Sklepu,

  2. możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,

  3. możliwość korzystania z Konta Klienta,

  1. Dostęp do usług określonych w ust. 1 pkt. a-b powyżej nie wymaga Rejestracji.

  2. Dostęp do usługi określonej w ust. 1 pkt. c powyżej wymaga dokonania Rejestracji.

  3. Do korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w aktualną przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Java script. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.

  4. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu internetowego, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:

    1. system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,

    2. skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),

    3. zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,

    4. aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,

    5. oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.

 

§ 11 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw, rozstrzyganie sporów

      1. W przypadku, gdy ktokolwiek dojdzie do przekonania, że treść publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza w szczególności jego prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem, może powiadomić Usługodawcę o potencjalnym naruszeniu.

      2. Usługodawca podejmie działania mające na celu ustalenie istotnych okoliczności potencjalnego naruszenia.

      3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

      4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

 

§ 12 Postanowienia końcowe

      1. Konsument ma prawo do negocjacji warunków postanowień Regulaminu. W celu realizacji tego uprawnienia Konsument powinien się skontaktować Usługodawcą za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty e-mail lub telefonicznie.

      2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

      3. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz sporządzić jego wydruk.

      4. Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

      5. Kolory Towarów widocznych na zdjęciach umieszczonych na stronach Sklepu internetowego, jak i w materiałach drukowanych mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych odcieni i barw, dlatego przedstawioną kolorystykę należy traktować jako przybliżoną.

      6. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu internetowego, znaki towarowe Usługodawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy.

      7. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania na stronie internetowej Sklepu internetowego. Usługodawca poinformuje Klienta którego dane kontaktowe posiada, na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę, co skutkuje rozwiązaniem niezrealizowanych umów zawartych między Klientem, a Usługodawcą.

      8. W przypadku braku zgody na zmianę Regulaminu, Klient, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Usługodawcy stosownego oświadczenia woli przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość umożliwiającego zapoznanie się przez Usługodawcę z oświadczeniem woli Klienta (np. samodzielne usunięcie Konta Klienta, wycofanie zgody na przesyłanie newslettera).

 

Załącznik nr 1

Wzór formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Data: ……………………………………………………

Adresat: ……………………………………………………

Dane teleadresowe (pełny adres pocztowy oraz adres e-mail): …………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy / odbioru towaru:

…………………………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Adres konsumenta: ………………………………………………………………………… …………………………………………………………..……………………………………….

 

Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)